skip to Main Content

Yeni Nesil E-Ticaret Siteleri Nasıl Olmalı ?

Yeni Nesil E-Ticaret Siteleri Nasıl Olmalı ?

E-ticaret sitesi sahibi olmak artık çok basitleşti hatta her isteyen bir hafta içinde sistemini tamamen kurup satışa hazır hale gelebiliyor.(satış yapabildikleri konusunda garanti vermiyorum tabi)

Bu durum piyasaya yeni girecekler açısından bir dezavantaj olarak gözükebilir çünkü rakip çok, rekabet git gide artıyor ve artmaya da devam edecek gibi gözüküyor.

Ama benim şahsi fikrimi soracak olursanız piyasada bu kadar çok e-ticaret sisteminin olması eğer doğru seo stratejisi oluşturursanız size çok büyük avantajlar sağlar ve köprü trafiğinde emniyet şeridinden gidiyormuş (ki hiç desteklemediğim bir şeydir) hissi yaşatabilir.

Bu nasıl olacak diye soracağınızı bildiğim için size bir tavsiye listesi hazırladım:

*HAZIR SİSTEMDEN UZAK DURMAYA ÇALIŞIN

Öncelikle t-soft yada ideasoft gibi her firmaya aynı yapıda e-ticaret sistemi satan şirketlerin alt yapılarından uzak durun. Kendinize ekstra bir bütçe ayırıp 4-5.000 lira daha fazla ödeyip firmanıza özgü ve özellikle yazılı içeriğin ön planda olduğu bir site mimarisi çıkarttırın.Şuan piyasasaki yapıları düşündüğümde ben bu yapıyı süper seo yapısı diye tabir ediyorum.

Örnek; Şuan sadece lidyana.com’da gördüğüm benim süper seo tabirime birebir uyan, her kategori ve alt kategorilerde o ürün gurubuyla ilgili özgün ve kısa olmayan açıklamar yazabilmenizi sağlayacak bir yapı.(Özgün değilse bir fayda sağlamaz üşenmeyin ve yazın)

*XML’E DİKKAT !

XML altyapınız bir köşede dursun ama kullanmayın, kullansanız dahi tüm ürünlerin özellik ve açıklamalarını değiştirin, unutmayın o xml’ler binlerce firmaya gidiyor ve muhtemelen hepsinde aynı açıklama ve aynı etiketler ile yayınlanıyor. Siz kendi cümle yapılarınızla daha özgün olun Google bunu çok sever.

Örneğin; bir ayakkabı için 10.000 farklı sitede de aynı açıklama ve tanım yapılsa fakat siz aynı ayakkabıyı daha farklı ve kullanıcı deneyimini ön planda tutarak tanımlasanız sizce de çok iyi olmaz mı ?

*İÇERİK İÇERİK İÇERİK

SEO’nun olmazsa olmazı tabiki içeriktir, “content marketing” terimini araştırın, bu ihmale gelecek bir şey değil aksine girişiminizin batmamasını doğrudan etkileyecek bir faktör.

İlk maddede örneğini verdiğim gibi hazırlattığınız özel yapıda en çok önemi içeriğe verin, lidyana.com bu konuda örnek alınması gereken bir site girip inceleyin.

Her kategori ve alt kategorilerinizde kısa olmayan 400-500 kelimelik, kullanıcının gerçekten işine yarayacak ve anahtar kelimelerinizi de doğal olarak içinde barındıracağınız içerikler olsun ve tabiki özgün olsun.

gokhanbariskan

Seoinno Kurucusu, SEO 2015, SEO Ve Ötesi, SEO 2016 kitaplarının yazarı. Girişimci- Eğitmen - Yazar

Back To Top
×Close search
Ara