skip to Main Content

Sosyal Medya Etkileşimi Kulüpler İçin Futbolcuyu İkna Etme Yollarından Biri Olabilir

Sosyal Medya Etkileşimi Kulüpler İçin Futbolcuyu İkna Etme Yollarından Biri Olabilir

Sosyal medya pazarlaması her kesim için artık kolay para kazanma yolu olarak gözüküyor. Sosyal medya pazarlamasından kastettiğim şey ajansların markalar için geliştirdiği yaratıcı stratejiler değil tabiki, o bambaşka bir kafa ve know how gerektiriyor.

Benim kastettiğim şey influencer marketing adı altında takipçi sayısı ve gösterim sayısı üzerinden yapılan paylaşımlarla hesapların ticari kazanç elde etmesi.  Sonuçta o influencer’ların çoğunun aslında “influencer” olmadığı hepimiz biliyoruz.

Öyle ya da böyle bir şekilde hesaplar takipçi sayıları üzerinden bir gelir elde biliyorlar ve buradaki en önemli parametre takipçilerin sahte olmaması ve etkileşime geçmesi. Bu aşamada benim merak ettiğim şey şu; dünyada artık böyle bir gelir modeli varken neden bu potansiyele sahip markalar bunu tam olarak kullanmıyor.

Ben spor kulüpleri üzerinden bu örneği vereceğim, mesela Galatasaray dünyada sosyal medyada en çok taraftarı olan 13. kulüp ve tüm sosyal medya platformlarında toplamda 23 milyon takipçi sayısına sahip. Galatasarayın sahip olduğu taraftarlar doğal olarak kulübün sporcularına da aynı sempati ile yaklaşıyor.

Örnek vermem gerekirse Bafetimbi Gomis dünya çapında tanınan bir futbolcu olmasına rağmen Galatasaray’a gelmeden önce sadece “200K” takipçi sayısına sahipti. Ayrıca Gomis’in gönderileri ortalama 7.000 like alıyor ve 80 tane de yorum alıyordu.

Galatasaray’a transfer olduktan sonraki sonuç ise gerçekten şaşırtıcı, Gomis’in şuan 1 milyon takipçisi var ve gönderileri ortalama 140.000 like ve 1.700 yorum alıyor. Gomis futbolu bırakıp sadece influencer marketing dediğimiz alana yoğunlaşsa muhtemelen çok hatrı sayılır bir gelir elde edebilir ve bu gelirde kulübün herhangi biz söz hakkı olmaz.

Peki Gomis Galatasaray’dan ayrılınca takipçi sayısı düşer mi ? Bunun örneğini Sneijder’de görebiliriz aslında, Sneijder Galatsaray’dan ayrılmadan önce 2,5 milyon takipçi sayısında sahipti, şuanki takipçi sayısı ise 1,9 milyon.

Avrupada sosyal medyayı en çok kullanan ülke, Dünyada da 13. ülke konumundayız ve bu durum özellikle Gomis örneğinde olduğu gibi kulüpler için ciddi bir avantaj olabilir.  Ben şahsen kulüplerin sporcuları ikna etme aşamasında bu avantajı kesinlikle kullanmaları gerektiği düşüncesindeyim.

Yeniliklere çabuk adapte olabilen bir toplumuz aslında, internet alışkanlıklarımız da bunun örneklerinden biri. Online dünya için çok ciddi bir pazarız ve bu değerimiz giderek daha da artıyor, bu alana yoğunlaşıp yeni projeler üretebilsek keşke…

gokhanbariskan

Seoinno Kurucusu, SEO 2015, SEO Ve Ötesi, SEO 2016 kitaplarının yazarı. Girişimci- Eğitmen - Yazar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Back To Top
×Close search
Ara